2250 pts Dwarfs

edited 22 november 2007 14:39 in Warhammer fantasy
Tja! Jag är en spelare som haft uppehåll ett tag, men har börjat med dvärgar. Vore tacksam om någon hade lust att kolla igenom min lista :) Hur resolvas hits mot flying units med bolt throwern?

Dwarf Lord: 316 pts
Great weapon, shieldbearers. Weapon runes: Master rune of swiftness, Rune of Cleaving, Rune of Speed. Armour Runes: Master Rune of Steel, Rune of Preservation, Rune of Stone

Dwarf Thane: 190 pts
Army battle standard bearer. Runic standard: Master Rune of Valaya

Runesmith: 109 pts
Great weapon. Runic Talisman: Rune of spellbreaking. Armour Rune: 2x Rune of Stone

Master Engineer: 74 pts
Great weapon.

20 Warriors: 205 pts
Command group.

18 Longbeards: 259 pts
Great weapons, Command group.

10 Rangers: 145 pts
Shields, Crossbows Command Group.

10 Thunderers: 140 pts

Bolt thrower: 45 pts

Bolt thrower: 60 pts
Engineering rune: Flakksons Rune of Seeking

Dwarf Cannon: 125 pts
Engineering Rune: Rune of Forging

10 Slayers: 137 pts
Standard, 1x Giant Slayer.

18 Ironbreakers: 299 pts
Command group. Runic Standard: Rune of Battle

Gyrocopter: 140 pts

Kommentarer

  • Jag är inte så van vid dvärgar, men känns det inte som att lite väl mycket Points är spenderade i Lorden?
  • edited 23 november 2007 20:44
    Kan hålla med lite om det (rune of speed är defenitivt helt onödig även om den bara kostar 5pts) så jag skulle nog ta bort runor från lorden och ge till BSBn och jag tycker att MR of stromni redbeard är bättre än Valaya men det beror väll på spelstil. Och jag anser inte att man kan ha en dvärgarmé utan hammerers (de är ALLTID min bästa enhet).

    Träffar från en boltthrower mot flygande funkar på samma sätt som mot skirmishers (som vanligt utan att kunna åka igenom ranker) så jag tycker du ska byta ut flakssons mot penetrating eller Immolation. Och det är alltid värt att investera i engineers till krigsmaskinerna (eventuellt kan du skippa en till ena boltthrowern om din master engineer står där).

    PS vilken sorts rangers är det?
  • Varför har du GW på din Master Engineer? är det inte bättre med nåt distanswapen?
  • edited 23 november 2007 20:44
    Till Bergman: Helt korekt med träffen men en BSB får ha upp till tre standard runes (fast såklart endast en master rune) oavsett pts cost.

    Till Displeased: Nej en Master Engineer använder ändå inte sitt distans vapen eftersom dess special går till en warmachine men om man ska ha B of pists eller Gweap är upp till var och en.
  • Du kan inte ha runor på greatweapons om du inte har Master rune of kragg the grimm, jag skulle skippa alla weapon runes och bara köra great weapon. sen tycker jag att rune of preservation känns grymmt onödigt då han redan är imun mot killing blow av shieldbearers. På min lord kör jag Great weapon, shieldbearers, Rune of Stone, rune of resistance, Master rune of spite.

    Håller även med Leogun om Master rune of valaya och Master rune of Stromni readbeard, Har du 4 enheter innom 12" från BSB är det samma pris som att ha warbanner på allihopa, får du in fler är det bara en bonus. Stromni readbeard gör dessutom grymm skillnad för warmachinesen, Jag har breakat mer än en flyer och fast cav enhet på den.

    I övrigt tycker jag att det ser bra ut, skulle skippa flakkson och köpa Journeymen engineer i stället och även försöka trycka in ett organ gun, förmodligen den enhet jag tycker bäst om i armeén för tilfället, lyckas alltid med stordåd när man mest behöver det.

  • edited 24 november 2007 19:56
    Vad f*n är en journeymen engineer?

    Annars tycker jag att MR of Kragg är bra för att få ett mäktigt vapen, och en Dwarf Lord på shieldbearers klarar sig med endast resistance på armour fronten. En organ e väldigt trevlig ibland men inget måste jag skulle försöka få in mycket annat (framförallt hammerers) innan jag tog in en Organ.
  • Ursäkta, dom heter bara engineers (warmachine championsen iaf. 15p. vet inte vart jag fick journeyman ifrån) bs 4 på boltthrowern och en extra crewman med 2 atacker (vi vet ju alla att dwarf warmachine crew är den hårdaste enheten i spelet. Håller även med att Organgun inte är ätt måste men jag är grymt förälskad i den (turar som f*n med den hela tiden, men det är ju inget man kan räkna med) Min beastmen armé kommer inte bi ledsen om du struntar i den =P

  • Nä organ gör ju ofta upp för ptsen när den inte exploderar tidigt (vilket händer mig oftare än det borde) och dessutom ett av fem fungerande vapen dvärgar har mot skirmishers.
  • Tricket med organ gun är ju att tura och bara söå 10 =)

  • Vilket trick MipCap *facepalm*
Sign In or Register to comment.