Bretonnia karaktärer

edited 19 november 2007 08:51 in Figurmålning etc

Lite bilder på mina karaktärer, som blev klara under helgen

Mounted damsel:

Witch Witch

BSB:

BSB BSB BSB BSB BSB

Paladin:

Paladin Paladin Paladin

Lord on pegasus:

Lord Lord

Kommentarer? :)

//Seto

Kommentarer

  • Mycket tuff idé med häxan!

  • Jag gillar skarpt att du har ett enhetligt färgschema för dina karakärer, det kommer att bli jättesnyggt att se dem på spelborden. Men ser inte dina karaktärer lite väl arga ut för att vara artiga riddare? :D

  • Coolt med häxan, bra färgval. Men jag tycker att de ser för mycket ut som empire, i alla fall karaktären med fanan = Empire motiv, empire-rustning på både häst och man, samt att svärdet på krigarkaraktären med platt hjälm såg ut som om den vore lite out of place. Mer caparisons åt folket, eller ja, riddarna. Annars var det riktigt nice målat! Keep up the good work!
  • Då är det du som fixar bästmålad priset i Uppsala ser jag.

  • Standarden blev ju väldigt lyckad! (precis som allt annat också, förstås)
  • Jag tycker förresten inte att det ser för mycket ut som Empire, jag föredrar att se det hela som att Bretonnia fått sig en välbehövlig dos råhet.

    Generalens svärd är förvisso jävligt grottigt, på gränsen till för mycket, men det (i kombination med mycket annat, bl a empire-delarna) gör att armén känns väldigt mycket GW (som John Blanche antagligen skulle vilja) och inte som standard fantasy eller en rip off på en given period ur historien.
  • Variation förnöjer. Jag gillar din bild av Bretonnia som en lite grymmare variant. Betydligt roligare att måla och konvertera också! :) Målningen och konverteringarna är bra och färgschemat står verkligen ut. Så applåder till dig för att snart ha fått en hiskeligt snygg armé till spelbordet! :)

  • Tack för all feedback! Är inte svårt att hålla sig motiverad med de lovorden ;)

    Jag försökte få armén att kännas ganska mörk och 'allvarlig'. Svårt att se (eftersom jag inte publicerat några bilder på dem) men böndernas vapen är rostiga, men-at-arms är smutsiga efter att ha gått runt i leran osv :)

    Satansäckel: Jag antar att du menar svärdet på killen till häst? Han är förvisso inte general i den nuvarande upplagan, men modellen är anpassad för att han ska kunna vara det i framtiden. Hans svärd ska därför kunna reprensentera "Sword of Heroes", samt ett greatweapon ("Sword of the Quest") samtidigt. Jag håller med om att det nästan är lite väl chaosartat, speciellt på den hästen.

    Sven: Inte snart! Den är helt klar :)

  • BSBn blev kanonbra, hoppas du vinner snyggast målade!
  • Som sagt mycket snyggt!

    Ska du ta och lägga ut några bilder på armén?

  • Det kan jag! Men bilderna kommer tas under helgen mest troligt (i samband med målningsbedömningen). Armén är tyvärr alldeles för nerpackad för tillfället, för att kunna ta vettiga kort :)

  • wooow ritkigt snyggt!!!!!
Sign In or Register to comment.