Marauder

NasNas
edited 17 november 2007 22:00 in Figurmålning etc

Jag har länge tänkt att skapa min egna Marauders, de modeller som finns idag är bra, men de är alldeles för nakna för att komma från ett land med permafrost.

Nu har jag dock gjort klart min "pilot"-gubbe. jag parade ihop capen från en Chaos Warrior med kroppen från en Maruader och la till lite bits. Jag valde huvudet från en Chaos Warrior dels för att det passar bättre in, dels för att jag slipper lägga ner tid på att måla ansikten :D

Det är allra första gången som jag provar på att modellera med green stuff, och det kanske inte riktigt syns av bilden men jag lyckades återskapa pälsen ganska bra.

Det är tänkt att modellen ska ha stridsgissel & sköld. Jag ska måla dem i "300"-tema, dvs röda caper och mycket metall.

Observera att bilden togs med min mobilkamera, jag har lyckats att supa bort laddern till kameran.

Kom gärna med kritik! Allting är välkommet. Ska lägga upp lite bättre bilder också.

Bild

Färdigmålad

Färdigmålad

Färdigmålad

färdigmålad

Kommentarer

  • Inte illa för första gången med green stuff.
    Det du skulle kunna göra är att försöka få pälsen mellan benen att se lite mer sliten ut längst ner så att den inte ser så tvärt avkapad ut.

    Annars tycker jag det ser bra ut, så det ska bli kul att se den målade figuren.
  • Riktigt imponerande! Väldigt respektingivande Marauders! En sådan armé vill jag se!

  • Tackar för kommentarerna, blir ju sporrad att fortsätta :) Sollefteå Viktor: Angående pälsen mellan benen (...), så håller jag med om att det blev lite tvärt avkapat.

    Jag hade från början gjort det lite mer ruffigt, men, jag lyckades hela tiden placera tummen över greenstuffet (mångga svordomar blev det haha).

  • Det där fenomenet känner jag igen ;)
Sign In or Register to comment.