The longest day - turnering med identiska listor

badbuddha: jag har i några års tid gått och funderat lite på komp och ost och skägg mm. det jag kommit fram till är detta, för att få en turnering att bli så rättvis som möjligt måste alla spela samma armè, men inte bara det alla måste även spela samma lista!!!! därför har jag helt i kommunistisk anda bestämt att det vore roligt att köra en Imperial Guard turnering på tusen poäng.

The longest day arrangeras av föreningen GAST i Göteborg 14 november i år. Tanken är enligt ovan att alla deltagare spelar identiska Imperial Guard-listor för att en gång för alla avgöra vem som är den bästa taktikern (eller vem som har bäst tärningar =). Listan hittas via länken och som jag ser det är det en bra grundplåt för vilken blivande IG-armé som helst och kan ganska precis byggas av två nya battle force-lådor.

Jag hade tänkt åka dit. Någon annan härifrån Stridshammaren som är sugen?

Vill du inte registrera dig på fler forum bara för att anmäla dig kan jag hjälpa till med anmälan.

Kommentarer

  • Kul och intressant idé.

    Synd bara att armélistan har förhållandevis många udda val som folk kanske varken har eller har intresse av att skaffa sig.

    Ogryns, Rough Riders och Penal Legions kommer nog inte att ses i varje Gardesarmé.

  • edited 11 maj 2009 22:29

    Verkar intressant, men listan är ju ganska annorlunda från vad jag brukar spela. Men fram till november kanske man pysslat ihop det mesta iaf...

    Du kan sätta upp mig på listan över folk som är intresserade.

    Edit: Svar till Per Andersson

    Ogryns ser jag som det mest udda valet som dessutom kostar mycket $$$. En minimal enhet går ju på mer än en land raider. Rough riders är ovanliga, men är iaf vanligare.

  • Jag tänkte inte bara på dessa enheter, utan också på sammansättningen och valen av tillval i av många av de andra enheterna.

    Special weapon squad med Flamer, Demo Charge och Grenade Launcher? Verkar fokuserat och så.

  • edited 11 maj 2009 23:01

    Man kan ju bygga ut special weapon squads i andra riktningar senare, eller se modellerna som varianter att kunna byta in i en senare lista.

    Kan hålla med om att ogryns är lite dyra i pengar, men det finns många konverteringsvarianter från plastogres eller kanske andra lite större gubbar. Det går säkert att låna av andra också. Annars kan man ju skita i att vara med också, om man tycker det blir för jobbigt.

  • En mycket spännande och intressant idé! Jag är helt klart frestad att haka på, men måste ta mig en funderare först om det är värt besväret.

  • edited 12 maj 2009 18:35

    Lätt mina vostoyan lär invadera! jäkla myckligt bara med autocannons och shotguns men bara fram med metal filen och green stuffet!

  • Så hur åker vi ner till Götet? Tåg? Buss? Bil?

  • tåg är ju trevligt, billigt och ganska socialt om man delar sittplatser runt ett bord

  • Jag föreslår tåg. Egen liggvagnskupé vore nog lämpligast och nog ganska billigt om man bokar biljetterna redan nu i sommar.

  • Om man bokar lång tid i förväg och på rätt dag så kan man komma undan med 230kr enkel väg, iaf jönköping - älvsbyn vilket är jämförbart ungefär samma avstånd som umeå - göteborg mätt tågvägen.

  • Är du säker Eldoriath? Snabbkollar på sj och får priset 832kr enkel väg.

  • Gäller bara just på den dag som är 90 dagar innan resan tror jag. Allt är väldigt förvirrat när det gäller SJ, så jag skulle rekommendera att ringa kundtjänsten.

  • Ja, det vore nog klokt. Konstigt att man inte får något för att vara ute i god tid.

  • jag blir inte klok på priserna för resor nu för tiden. Det blir typ 50 spänn dyrare för mig att ta bilen till Ume än tåget. Inte så att jag har något emot tåg men det är skönt att ha bilen när man är någonstans. uå till fanatic åker vi 2 så det blir sjukt mycket billgare att ta bilen.

  • edited 13 maj 2009 13:12

    Bil vore helt klart ett alternativ om vi blir ett par stycken.

  • Knuxet med SJ är att det alltid är billigare om man ska åka upp i landet och dyrare om man ska åka ner. Uppåt kan man komma undan med 230kr, men neråt är det nog kring 800kr som gäller alltid. Lustigt men det är så det är.

  • edited 13 maj 2009 15:45

    SJ släpper billiga biljetter 90 dagar före avresedatum sen stiger priset med efterfrågan, därför är det ofta billigare att resa norrut och att resa på veckodagar när ingen annan reser. Typ lördagar. Jag har åkt sovvagn till gbg för under 300, men då gäller det att sitta där vid midnatt 90 dar innan...

  • Styr detta i umeå så kan alla vara med. :)
    Förslag på annan arme är ju Orker, många som nystartat efter alla nya släpp som kommit.
  • Så hur många är intresserade av att åka på detta? Jag sitter seriöst och funderar nu och har gett mig själv fram till midsommar att tänka på om det är värt att försöka fixa ihop en armé till detta (rough riders osv)....

  • Jag är fortfarande intresserad, men kommer prioritera andra projekt under sommaren.

Sign In or Register to comment.