Apocalyps 10k vs. 10k

edited 14 november 2007 19:34 in Warhammer 40k

Som vissa vet så spelades det en awesome Apoc. match lördagen den 10'de på FUSK i Umeå. Nu är det så att de bilder som togs under matchen inte finns uppe än och det är det fy skämmes för, Ola! Lägg upp lite bilder tack!

Kommentarer

  • http://s225.photobucket.com/albums/dd119/trollapan/Apocalypse%20Battle%20pa%20FUSK/

    Bättre så Falle? Även om du redan kikat på dom antar jag men där e dom iaf ;)
  • När kommer Battle-reporten då? Jag vill verkligen veta mer om den här jumbo-striden!

  • Ska se om vi kan summera ihop det hela på något sätt genom attk ika på bilderna. Jag (spelade orkerna) hade ju en bild av striden och såg tex mer eller mindre aldrig till en av chaos spelarna och tyranidspelaren. dom höll till närmare 2 meter längre bort än va jag stod och krigade.
    ha ha.. "närmare 2 meter bort". sjukt att kunna säga så och prata om samma strid.

    Sjukt kul att försöka bråka med Falles Scorpion variant där. den åt orker så det sjöng om det men som tur va hade jag en mekkboy med världens bästa custom forcefield :p
    Mer info kommer som sagt.. bra ni "jagar" oss lite.
  • Man kan vältillägga att skall det göras en vettign BatRep på en Apocalyps match, så skall man nog ha en eller flera som tar anteckningar under stridens gång.

    Sammanafattningsvis så dog saker I helt enorma högar under matchen, och vi på Chaos-sidan hade väl en 10-15 % kvar av våra styrkor då vi blåste av.

  • Hur lång tid tog matchen? Kändes spelet anpassat för de enorma mängderna poäng?

  • Terränguppsättning plus deployment plus mat plus sju(?) rundors spel tog väl cirka sju-åtta timmar, och vi hade nog kunnat pressa det ytterligare.

    Apocalypso känns helt klart anpassat till gigantiska matcher, förutsatt att man är någotsånär organiserad. I idealfallet så har några satt ut terräng innan, alla har helt klara armélistor och så vidare.

  • Reglerna är väldigt bra för den här storleken, dock finns det några strat. assets som är lite obalanserade beroende på vilket senario man spelar.

    Vi spelade på en plan som var 4ggr så stor som en 2000p turnerings-yta, och pga vår deployment så kunde Chaoslaget inte riktigt hjälpa varandra. Nyckeln till ett lyckat Apoc. spel är väldigt nogranna förberedelser.

Sign In or Register to comment.