Behöver tips om hur jag kan massproducera istappar till necrons.

mhmh
edited 31 mars 2009 03:08 in Figurmålning etc
Jag ska ha istappar på mina necrons. Snö tema. Men hur kan jag få till många tappar lätt så att det är bara att limma fast dom?

Kommentarer

  • Hmmm, jag är inte van med water effects så jag vet inte hur det sitter ihop och om det går att limma.

    men om det blir någurlunda hårt så kanske det går att smeta lite water effekt på ett overhead papper i en istappsform och låta det torka.

    Om tapparna skulle bli användbara om man gjorde på detta sätt, fasst det skulle få plats med en jäkla massa istappar på ett A4 så antal blir inget problem, material kan vara det dock.
  • Kanske rigga ett snöre med typ trälim eller skollim eller något trögflytande?

  • jag ska snart också göra istappar och jag tänkte ta fiskelina, sätta dem där jag ska ha dem på basen och sedan lägga på watereffekt.

  • Hrm, jag är också sugen på istappar! Ska bli kul att se hur det går för er.

  • Det går att värma genomskinlig plast och liksom dra ut den också. Sen går det klippa upp plast som t.ex. i gw blisters som också går att täcka med water effect. Det finns istappar att köpa också, men de är lite stora och tjocka tycker jag.

  • Jag har lyckats göra hyfsat bra istakkar med smältlimspistol. De blev bra när man fått in tekniken...
Sign In or Register to comment.