Lazarus projekt - Nurgles power reaches beyond death!

edited 9 november 2007 15:28 in Figurmålning etc

Tänkte att man kanske skulle visa upp lite bilder osv av sin blivande nurgle armé för att kanske få lite kritik och förslag :)

De flesta bilderna är lite föråldrade dock, kanske kan fixa nyare imorrn :)

Något som jag funderar på är vad min greater daemon skall ha för vapen. Olika förslag jag har hört är lie samt svärd. Den tänkta vapenhanden är den som är i luften som jag planerade ha hängandes på parrerstången till ett bamse svärd.

Ett annat problem jag har är att jag inte har någe plasticard att göra vapnet utav :( Någon som är duktig på att fixa vapen och känner sig manad att hjälpa till?

Detta var allt för denna gången ;)

Kommentarer

  • En deamonhunters jobb slutar aldrig eftersom chaos bara kommer och kommer.

    Bra jobbat, flera av dom är vidriga (jag hoppas att du tog det som den komplimang som var menad)

    Ett effektfullt paintjob och du har allt du behöver, ja förutom svärdet och massa slem.

  • Jag hör faktiskt hur mina deamonhunters skriker ifrån sin arme låda ;)

  • Liar är ju weapon of choice för nurgle, så prova bygg en sån :D

  • edited 14 november 2007 10:06

    Är det inte snarare krossvapen? Eller knivar? Det är väl bara gamla Manreaper eller vad den nu hette som spökar till det här med favoritvapnet? Jag tror snarare att Liar är Nurgle-spelarnas favoritvapen, för att det är så snyggt och coolt. :)

    En liten fråga dock: Vad använder du som stomme till superdaemonen?

  • Oj, har inte vart här på ett tag nu >_<

    Jag använder FIMO lera som man bakar i ugnen för att få det att stelna.

  • Satt och läste lite fluff här nu ( på arbetstid såklart )

    Hittade lite om varför ialla fall Deathguard gillar liar ( tror jag )

    A lesser warlord had arrived with his shambling undead legions and began to carry off those they could for their master's plans. The peasants fought back as best they could, but they only had fire torches and farming implements to defend themselves. Each of them had fought many times like this during their lives and it was all they could do not to run, let alone put up an effective counter manoeuver. Until, that is, Mortarion himself joined into the frey. He strode above his fellow humans, dwarfing all around him. He used an enormous two handed scythe and charged into the ranks of the enemy with the hatred that had been building for years before and drove them from the village. The warlord smiled and withdrew to the poisonous area above, unaware of the primarch's amazing respiratory abilities. Mortarion dispatched the warlord and his place among the villagers was sealed.

  • Annars så var ju Mortarions personliga garde beväpnade med Manreapers, det samma med hans first captian Typhoon, aka Typhus

  • Mer greenstuff på Nurgle-Raptorsen, Och antingen gör du lite med greenstuff som du sen kan måla att det kommer var (pus) från en/några av jumppack-"turbinerna". Eller så gör du det med nåt genomskinligt gegg som du målar efteråt. Det skulle bli råcoolt.
  • edited 20 december 2007 10:45

    Demonprins klar sen typ 2 veckor tillbaka ( har ingen egen kamera så :P )

    Nurgle demonprins

    Sorry för dålig vinkel osv.. kan bara säga att den ser bättre ut i verkligheten, tyckte vissa i Varberg iallafall.

    whops.. bilden blidde lite stor.. hoppas ni kan leva med det.

Sign In or Register to comment.