Nya bilder på demoner och VC

edited 8 november 2007 14:30 in Warhammer fantasy

Demoner

Vampire counts

Edit: fixat. Edit2: Nu ska det funka.

Kommentarer

  • Länkarna fungerar inte. Det är en ftp-adress och det står att inloggningen inte är korrekt.

  • AWESOME!!! nu blir det att ha demoner från alla gudarna i armén :)

  • Riktigt coola!!

  • edited 9 november 2007 08:51
    Dom där var snygga, I synnerhet deamonetts som verkar få ännu snyggare figurer nu än förut.
  • Beviken på manne, han ser ju ut som en hårlös muskelbyggare - var är den sofistikerade, överlägsna touchen?!

  • edited 9 november 2007 13:57

    Gillar demonerna mycket mycket! Speciellt bloodlettern. Gillar inte heller riktigt konceptet till Manne även om den är cool. Det är lite för mycket detaljer och skräp också. Skulle nog konvertera om den till en Chaoslord istället känns som att det passar bättre.

  • Det där om att manne ser mer ut som en chaoslord tycker jag stämmer men det är lite tragiskt.
    Jag håller med om att den sofistikerade (på ett blodsugande vis) looken som vampyrer hadde tidigare var bättre.
  • Vampyrer ska vara eleganta, slanka och se så dära otroligt onda ut som bara en två tusen år gammal blodsugare kan göra.

    Och det gjorde tyvär inte Manfred, men kan ju hoppas på lite andra vampyr modeler, de kanske ser mer vampyriga ut.
  • jag gillar juggernaughten och Manne var ful, ser ut som en barbar
  • Efter vampyrernas inbördeskrig har Mannfred har kalasat på Strigoi och Necrarch-blod ser det ut som. Och sen förvandlades han helt till Red Duke, om någon minns den modellen (Mannfred är egentligen en uppdaterad Red Duke). Men jag gillar ändå modellen, riktigt cool. Tyvärr suger han till fots, exakt samma överdel men man har kapat benen och satt dit för korta ben istället.

    Vill ni ha den klassiska Carstein-looken, vänta då på nya Vlad, den ska visst vara otroligt snygg.
  • Ja variation förnöjer :) Så vi får se vad som kommer mera! Det där är ju Blade varianten! ;)

  • jag håller med dig eldborn. Han ser inte ut som en "äkta" vampyr
  • Blir nog en del demoner i armén ändå :)

  • edited 12 november 2007 18:14
    Jag gillar Juggernauten starkt, men man kan ju hoppas på att "MAnnfred (Young)" Ser lite mer vampyrig ut...

    Någon annan som jag tycker är häftig det är Varghulf:en... Jag diggar konceptet med det hela, men det hade ändå varit synd om dom hade tagit bort Fell Bats:en på grund av honom ;)
  • pratat med en kille som var på gamesday och kollade på figurerna och han säger att mannfred är mycket snyggare i verkligheten än på bilden.
  • Jag diggar nya Mannfred-modellen. Han är som direkt tagen ur en Blanche-målning. Jag tycker att han funkar bra ur fluffets synvinkel också, förr var han elegant och välklädd men efter att ha legat och ruttnat i ett träsk och blivit bitter är han inte riktigt lika charmig nå mer.

    Det har ju snackats om att John Blanche skulle ta tag i VC-rangen och ge den mer warhammer-aktig känsla. Hittils ser det lovande ut.
  • Om Mannfred hade varit som han var när han låg i träsket så skulle han ju ha varit en renätet skelett. Varför skulle hela kroppen återbildas, utom håret? T o m den avbitna handen är tillbaks. Nej fluffet tyder snarare på att han tagit egenskaper av mer förvridna blodslinjer, alltså Strigoi och Necrarchs. GW kan ju dock skita i bakgrunden och hitta på egna förklaringar.

    John Blanches punk-fantasy-teckningar av vampyrer känns fel. Har nån sett den som ser ut som en Skaven-pirat? Bedrövligt. Men hans skulptur är grymt cool!
  • Varför skulle inte hela kroppen återskapas? Han är ju inte raisad som en zombie.. Dessutom: figurer och fluff utvecklas, hur skulle det annars se ut? Eldar i ringbrynjor med imperievapen?

    Jag tycker det känns rätt. Hellre det än att rippa andras skapelser och placera dem i sin egen värld. Fantasy måste våga stå på sina egna ben, det är därför 40k känns så mycket bättre för min del. De nya vampyrerna gör ett försök att etablera en egen image, vilket jag tycker är bra. Och då gillar jag ändå klassiska von Carsteins väldigt mycket.
  • Vet inte om jag gillar daemonetterna, får avvakta tills man ser figurerna "in the plast" som man säger. Bloodlettern ser ut som en Mr. Universe reject. Alldeles för grottig.
  • Varför skulle inte hela kroppen återskapas?

    Exakt min poäng. Snarare är det Shyish (dark magic) som gör honom ful, för att hitta på en förklaring.

    Nya Vlad finns ju på bild nu, bättre än Mannfred on foot men ändå... Gigantisk Mammut-bete i ryggen, björnskinn över tung rustning och ännu ett monsteransikte! Och posen är att han är på väg att sätta sig ner för att skita.

    De nya vampyrerna etablerar en ny image, javisst. Chaosvampyren. Problemet är bara att det inte verkar vara så många som tycker att det passar von Carsteins. Det är självklart bättre än de flesta av dagens GW-vampyrmodeller, men någon ur Mordheim samt nuvarande mounted Mannfred håller högre klass som Carsteins, enligt min åsikt. Men jag gillar mounted Mannfred, huvudet kanske går att klippa av och ersätta. Vlad är inte så tokig heller, om det går att ta bort benspjutet han är spetsad på, samt den tokiga björntassen som fladdrar i fejan.

    En annan sjuk grej är att Vlad inte har någon rustning alls i reglerna, om man får tro ryktena. Spana in modellen med typ plate mail. Makes no sense.

    Vad tycks om dom nya Dire Wolves? Jag gillar zombifieringen, men huvudena verkar groteskt stora.

  • Instämmer totalt NIB...
  • edited 31 december 2007 17:18
    Jag ser de nya vampyrerna som en kreativ vinst, men många kommer nog att bli avskräckta från VC pga dom. Nåja, inte mig emot. Vad som är intressant är att det känns ungefär som om GW börjar om från noll med dem.

    Jag förklarar mig: Hur lång tid tog det inte att gå från från den första Vlad von Carstein figuren till Mordheimvampyrerna samt Mannfred von Carstein som kom med förra army booken? Många ganska hemska carsteinfigurer har avverkats genom åren, med några få modeller som undantag. Till sist lyckades alltså GW få den etablerade (och enkla) imagen att se bra ut. Hur de kunde misslyckas med vampyrerna så ofta är en gåta för mig..

    Men nu, när jag alltså anser att de till sist lyckades få till skiten på ett tillfredställande sätt, så byter de image radikalt. Det låter som det gamla klassiska tänket att så fort man har uppnått ett mål så sätter man upp ett nytt. Att vila på lagrarna kanske inte är något för GW, även om just de orden är lite väl starka. De nya VC vampyrerna är inte fulländade på något sätt, men det är redan nu lockande att i fantasin föreställa sig hur nästa versions figurer kan komma att se ut. Dom är inte optimala, men hur ofta är version 1 det? Jag ser det här som en skiss på deras nya image.

    Jag skulle dock vilja påpeka att det vore fint om von Carsteins var mer som morbida versioner av Empirekaraktärer. Det hade varit bättre än Blanches groteska fantasier tror jag.

    Angående Dire Wolves: notera gärna att de har päls på huvudet men inte på kroppen. Om någon har en relativt fluffig hund och har badat den någon gång så inser man att hundar faktiskt ser ut ungefär så där om de är någolunda raggiga. Jag gillar dom. Behöver det ens påpekas hur mycket bättre de ser ut än den gamla varianten? (kolla in dessas huvuden förresten..)
Sign In or Register to comment.