Målninsstudiecirkeln (planeringstråd)

edited 5 november 2007 13:56 in Figurspel

Schema (uppdateras kontinuerligt)

Torsdag den 8/11 Kl. 19.00

Presentation av eget projekt, dvs vad man ska göra. Som sagt kan det vara allt från att måla en shocase figur till att bygga en Warlord Titan. Det kan vara en idé att i förväg fundera ut vilka frågor man vill ha svar på (se nedan). Annan bra grej är att om man vill ta med sig konceptbilder, skisser eller nåt fotografi på vad man är ute efter. Det blir oftast ett bättre slutresultat om man tänker efter lite innan man börjar med byggandet/målandet.

Torsdag den 15/11 Kl. 19.00

Torsdag den 22/11 Kl. 19.00

Torsdag den 30/11 Kl. 19.00 Sven kan inte vara med pga Jazz...

Torsdag den 6/12 Kl. 19.00

...


Ja då kör vi igång då! Torsdag blir våran huvuddag men vissa gånger kommer det att bli på Söndagar istället. Ungefär var 3:e var 4:e gång kanske och förhoppningsvis ihoptajmat när Nils kommer från Skellefteå så att han kanske kan dela med sig till oss normala dödliga med sin Greenstuff-fu. Jag kommer antagligen också sitta och måla på föreningen på tisdagar ganska ofta, i varje fall innan jul. Tiden som gäller är 19.00 men många gånger lär t.ex. jag vara där tidigare.

Cirkeln kommer att vara gratis tills vidare, bara medlemsskap i föreningen krävs, men det kommer kanske att bli tal om engångssummor för inhandling av t.ex. figurer till genomgångar ifall det skulle behövas.

Strukturen på träffarna är ganska mycket upp till de som är med. Man kan se det som att vi bara strukturerar upp något som redan finns, dvs. att man träffas, har trevligt, målar och ger feedback till varandra - Som jag sagt tidigare så kommer alla att vara på olika stadier och hålla på med olika saker för det mesta. Men det finns förstås samtidigt rum för mer ordnade aktiviteter eftersom vi träffas kontinuerligt, som steg-för-steg genomgångar av ansikten eller skulptering och så vidare. Det lär ju också bli så att vissa vill ha en genomgång av nån teknik eller så medan de andra bara fortsätter med sina projekt.

Vissa projekt kommer säkert ta större plats än andra, det är därför bra att redan innan träffen litegrann fundera vad man vill ha svar på för frågor och ha hjälp med om man vill få ut så mycket som möjligt av dem. Ja, så ens lilla goblin inte glöms bort bland titaner och feta dioraman. En annan sak som jag tror är bra är att starta en WIP tråd på det här forument i anslutning till projektet så att man kan få lite feedback medan man jobbar på veckorna samt att man kan ställa frågor där. Jag och de flesta andra kommer att ha bra koll på trådarna som startas här och kan ge feedback direkt då samt att de som inte kan komma varje gång kommer att kunna vara med interaktivt via Intärwebb-nätet.

En annan grej att tänka på är att maila eller på något annat sätt förmedla mer avancerade frågor innan träffen så att man kan förbereda sig lite.

oklarheter? Frågor?

Väl mött!

Kommentarer

  • Det låter gött! Jag ska bara göra en Chaos Lord på Häst så det kommer inte att ta sån stor plats.

  • Det låter bra. Har en sak jag skulle vilja bygga. Vi ses på torsdag.
  • Har tyvärr inga busspengar kvar, kanske kommer jag förbi, kanske inte, men mina projekt har en tendens att stå framme i vilket fall så det är bara att uggla. Annars så måste jag ju tyvärr hålla på mest med små saker den kommande tiden för att få klar min armé, men min Hellhound kanske skulle vara något? Har fått förslaget att bygga en Chimera-variant med bränslet i en påhängd släpvagn efter, i stil efter britternas Churchill, men vi får se vad som händer. Utmärkt innitiativ i vilket fall, lycka till!

  • Okej det låter bra allesammans. Ska bli kul att se vilka som dyker upp. Jag kommer att kika ner på FUSK ikväll också en stund om nån vill framföra några åsikter då.

    @DragonTear: Du kan ju som sagt göra ett helt annat projekt istället, som att utveckla din målning genom att göra ett litet bidrag till Golden Goblin eller liknande.

  • Jag kommer defintivt. Dock så vet jag inte alls vad jag ska bygga/måla. Jag antar att det finns tid för att koncepteckna och komma på idéer också? Jag har i och för sig en idé när jag tänker efter. Det är att bygga en bulkig krigare med influenser från de senare Prince of Persia-spelen, en sorts halvhistorisk, mystisk mörk fantasy. Jag håller för tillfället på med ett rollspel som just är mörk fantasy med orientalisk touch. En high-fantasyvärld med djinni, blixtrande shamshir, episka konflikter och storslagna miljöer!

    Så, tanken är att bygga den utifrån en beastmanöverkropp med armar, vilka ben jag ska använda vet jag inte ännu och en utopi av greenstuffkrimskrams och dekaler, en del tung rustning samt en fruktansvärd ansiktsmask på huvudet. Jag funderar på ett stort enäggat tvåhandsvapen eller två katars/chakram som beväpning.

    Tja, vi vår se hur det blir, men någonting måste man väl göra.
  • edited 6 november 2007 23:57

    Ja det finns det tid för såklart! Alla kommer ju inte att börja och avsluta samtidigt direkt vilket gör att du bestämmer själv hur du vill disponera tiden, det finns ingen tidsram att hålla om du inte sätter upp den själv. Det låter som ett ganska fett projekt! :) Om du har någon bild på nåt som liknar vad du är ute efter så kan du ju ta med det på torsdag!

  • Hur många platser finns det i cirkeln? Är det bara att komma förbi och köra eller måste man föranmäla sig och så vidare? Helt enkelt: Hur går man med? :D

  • Finns det hjärterum så finns det stjärterum! :) Det är bara att komma dit. Sen måste du ju förstås gå igenom introduceringsriten med huvor, brinnande facklor och kalvblod... men ja det kan vi prata om sen! ;)

    Har uppdaterat med tiden eftersom jag glömt det (doh). 19.00 ungefär börjar vi men som sagt så kommer nog många vara där tidigare.

  • Lite mer reklam! :) Det är bara att komma förbi ikväll om man känner sig manad. Som jag sagt tidigare så kommer vi fungera ungefär som en sit-com. Man behöver inte se alla delar för att uppskatta det! :) Men det är trevligt ifall det kommer lite folk såhär i början. Och glöm inte att det snart vankas Golden Goblin på Fantasia i Umeå! Öppet för alla som har vägarna förbi Umeå!

  • Jag har en Baneblade jag behöver sätta ihop och kladda färg på så jag lär nog dyka upp nästa torsdag. 23:e eller vad det nu är.

  • edited 4 december 2007 14:31

    Flyttad till FUSK och ny titel

    //Moderator

  • Hej.
    Jagkommer hem från japan den 28e och då kommer jag nog att återinträda i den mystiska målarcirkeln.

    Erik.
Sign In or Register to comment.