Necron Rods

edited 5 november 2007 10:35 in Figurmålning etc

Hejsan allihopa!
Jag undrar lite var man skulle kunna få tag i färgade plaströr för att använda till mina Necrons. Vilken tjocklek borde de ha?
Är det någon som sett några snygga kombinationer "färgschema + stav" som de vill tipsa om? Eller kanske länka till?

Kommentarer

  • Hör med Dea på Fantasia (090-770360), han hade fått tag på Rods från när ställe för ett tag sedan, så han borde ju veta. Ett litet tips dock, ska du ha Monolither så kan det se lite skumt ut med en grön "powermatrix/kristall/portaler" om resten av armén har t.ex. blåa rods.
  • En kille jag mötte på LinCon för en herrans massa år sedan hade dippat sina vanliga gröna rods i humbrollack och kunde på så vis välja färg hur som helst. Får du tag på rods i någon färg ska det alltså inte vara så svårt att få till ungefär samma färg även om de större delarna.

  • edited 10 december 2007 03:01
    Eller så skippar du att ha en grön/brun/blå/röd/orange/rosa/grå/gul/ enligt mig ganska ful grej på monolithen, sätt dit en pingis eller golfboll istället! =)
  • Som du naturligtvis målar lila, eftersom det är den snyggaste färgen som finns.
  • Eller så målar du Rodsen? Är egentligen de där genomskinnlinga legobitarna snygga?
  • Nja, det är sant. Men det är ju en ganska frän grej som faktiskt ingen annan armé använder.

  • Jag målar dem på mina Necrons, tycker de ser för anskrämliga ut, alldeles för plastigt i min ringa mening :)
  • Klanka inte ner på LEGO!!

    Men jag håller med.. jag tycker också det kan se en aning märkligt ut. Det är som när folk sätter dit egna pärlor som ädelstenar osv. Det ser för det mesta inte bra ut efterom att det inte riktigt passar skalan på våra små figurerna. Det gör att figurerna ser mer ut som leksaker och förstör den illusion av storlek man ändå försöker skapa med hjälp av målningen. Mina 2 öres på det ämnet

    Annars låter NHH's tips som en bra idé.

  • LEGO är världens bästa leksak, så nej det gör jag inte :)
    Men precis som du säger, legobitar passar inte in på GW's figgar.
  • OlsOls
    edited 13 december 2007 00:48
    Lego? På GW-modeller? Jojomensan. Jag vill minnas ett Blood Bowl-troll för länge sedan som hade legohjälm. Såg tufft ut. Då åtminstånde. Vad jag minns det vill säga.
Sign In or Register to comment.