2250 Empire

edited 18 mars 2008 20:57 in Warhammer fantasy
Så ska Skägg försöka göra en Fantasy Armé. (Med lite stulet, lite lånat och lite eget....typ)

Arch Lector
-Heavy Armour
-Shield of the Gorgon
-Van Hortsmann´s Speculum
-Sword of Might
-War Altar
301 p

Battle Wizard
-Level 2
-Wizard´s Staff
-Doomfire Ring
140 p

Warrior Priest
-Heavy Armour
-Barded Warhorse
-Enchanted Shield
123 p

Warrior Priest
-Great Weapon
-Armour of Meteoric Iron
-Icon of Magnus
144 p

-Special

25 Greatswords
-Full Command
280p

5 Outriders
-Musician
-Outrider Champion w. Hochland Long Rifle
134p

Great Cannon
100p

Great Cannon
100p

-Rare

15 Flagellants
-Prophet of Doom
160p

Steam Tank
300p

-Core

15 Flagellants
-Prophet of Doom
160p

5 Knights
-Full Command
-Warbanner
180p

12 Handgunners
-Musician
-Marksman w. Hochland Long Rifle
126p
-

2248 p

(med reservation för räknefel, stavfel och regelfel)

Kommentarer

  • Stenhård lista :) Har inget att tillägga, speciellt nu när jag ser att du lagt till ett long rifle!

  • hade räknat fel. av nån anledning så fick jag för mig att det var 2225p som gällde =)
  • Ser bra ut, lite annorlunda lista.

    Något jag funderade på är att eftersom din lista vill stå och hänga sen in och vara dryg med diverse saker så kanske outriders istället för pistoliers kunde vara nåt? Dom skjuter på ganska bra.

    Det jag menar är att du kommer nog få svårt mot lister som skjuter mycket (dwarfs/wood elves) då du inte skjuter tillräckligt farligt, samt att du får nog lite svårare att attackera med dina enheter då ditt stubborn/unbreakable inte är lika bra på offensiven då det blir mycket svårare att få enheter i position i närstrid så att du kan springa in i sidan, vilket armén är väldigt bra på på försvaret då du får välja hur du vill ta emot chargen.

    Bortsett från detta dilemma så tycker jag den ser ganska bra ut. Lite shooty kanske fixar upp den, eventuellt en extra magiker så du får mer offensiv magi?

    Men vad vet jag egentligen? Testa den vetja!
  • ska kika på det =)
  • Ehh... varför BARDED warhorse med Armour of meteoric iron? du får väl ändå inte bättre än 2+ save? (eller är det pga modellen?)
  • Vore det inte vettigare att ha armour of meteoric iron på prällen till fots? Killen på häst får ju lätt 2+ save ändå (heavy, barding, enchanted shield). Enchanted shield och great weapon är ju lite onödigt. Eller räcker inte poängen till meteoric iron icon of magnus?

  • edited 21 mars 2008 10:40
    Lost, barding på den hästen var mest modellmässigt, orkar inte grejja så mycke. har gjort lite ändringar nu så det är mer vettigare.

    Jonke, bra tänkt, jag räknade och läste fel, har fixat nu.

    gick även på hiveminds ide med outriders.
  • Ska inte din präst på häst ha något vapen? Ett great weapon ger ju lite iaf jämfört med händerna nu.... :)
  • det finns inte utrymme för det så han får nöja sig med ett handweapon. =D
Sign In or Register to comment.