Flames of War i Umeå lördag 7:e januari

edited 7 december 2011 16:01 in Flames of War

När: Lördag den 7:e januari. Vi finns i lokalen från 10:00 och stänger när vi känner för det, boka in en helkväll:)!

Var: Kvarterslokalen Tvistevägen 24 (c.a 50 meter från busshållplats "Tvistevägen")

Hur: För att främja FOW-spelandet i Umeå kommer vi att samlas och SPELA, bygga terräng, bygga/måla enheter och diskutera armélistor/taktiker. Det kommer finnas begränsat antal spelbord och det är inget organiserat spelande såsom en turnering. Vill ni bara droppa förbi och kolla in spelet är ni såklart välkomna. Om ni vill vara säkra på att få spela kan det vara en idé att "anmäla sig".

Spela?: Utmana någon här i tråden, eller hör av dig via PM! Alla arméer är välkomna.

Kommentarer

  • Jag utmanar dig Elias.

  • Nån som vågar slåss mot werhmacht late war? Är klart intresserad att pröva spela, har läst reglerna och skulle behöva lära mig dom praktiskt.

  • Absolut Skepparn! De flesta av oss är mer eller mindre nybörjare (även om vi alla har spelat GW-spel i typ 15-20 år).

    Hur stor styrka hade du tänkt dig (i början vill man gärna köra lite mindre för att "komma in" typ 600 eller 1000, medans de vanliga poängstorlekarna på Latewar är 1750 eller 1850)?

  • Inte en knävel kommer sitta hemma och häcka på den helgen :D FOW, Blood Bowl, Fantasy Battles...

  • Har tyvärr ingen aning om poängen, har bara Villers Bocage boken. Men har tänkt köra de vanliga poängstorlekarna för så lärde jag mig att köra 40k, det är lättast så för mig.

  • Sikta in dig på 1750 då, jag vet att Krucke kommer att ta med sina 5thSS och att Wade har med sin Cromwell-lista. Jag prioriterar min midwarlista men hinner kanske limma ihop så att jag åtminstone wysiwyg kan spela latewar också.

  • Jag tänkte titta förbi med latewarbritter och tyskar av olika slag.

  • 1250p LW soviet för dom som vill möta, dock är allt omålat då det är nyinskaffat och jag inte har några färger till dom än.

  • Vi lyckades klämma ihop lite tid att bygga terräng igår, så vi BORDE kunna få ihop 3 vettigt snygga (tillräckligt mycket) bord till på lördag!

  • Hur mycket folk kommer det vara där under dagen, vet inte om jag är där på kvällen.

  • Vi är 4st som kommer att vara i lokalen i princip heltid med start från ikväll, och en handfull (4-6) andra som sagt att de ska "kika förbi på en match".

    Du har ju mitt telefonnummer men om det är någon annan som är osäker och vill titta förbi under helgen är det bara att ringa eller sms:a på

    070 - 555 19 09

  • Tack för en trevlig helg!
    Om jag räknade rätt var det 11 separata individer som spelade matcher under helgen och en handfull övriga som "kikade förbi", kul att se att det finns ett sådant intresse för FoW!

    En liknande helg kommer att ordnas i vår (typ April).

  • Det var väldigt trevligt att få börja lära sig reglerna och jag ser fram emot att skaffa lite pansar och at-vapen till mina strelkovy's ;D Ser farm emot fler matcher

  • Kul att det blev en succé! Bra initiativ!

  • Det var faktiskt kul att pröva det, trots två förluster, men måste klart fixa lite midlewar figurer också så jag kan spela midlewar också. Men 101 Shwere SS Panzerabteilung kommer fortfarande att vara min huvud styrka i late war, mest pga att styrkan mest består av Tiger tanks och att dom är fearless veterans.

  • 3tigrar mot massa strelks xD

  • Men kom ihåg att bara en förstördes pga felplacering. Det blir roligare när det kommer upp poäng så att det är 7st Tigrar mot massa stelks. Kan även inkludera trupper från Panzer Lehr Division, med 88or, Panzer IV, Panthrar och infanteri eller 10.5 Howitzers. Då kommer det bli tungt för dina ryssar, specielt när ryssarna inte har så mycket av tungt pansar som klarar sig en längre stund mot Tigrarna.

  • Ryssarna har SU100, som i princip autoförstör Tigers ;0)

  • Den känner jag till och jag fruktar den, men den är ganska dyr och har inte så bra sidopansar och bara 1 i top pansar. Det gör att mitt artelleri kan knäcka den ganska snabbt och om jag misslyckas och den träffar en av mina Tigrar,så går den upp i rök (Lite som när mina Tigrar skjuter på Shermans). Den är värd sina poäng och är en ruskig maskin att möta framifrån.

  • Dyr och dyr 390p för 5 tycker jag är ganska bra bang for the buck :P

Sign In or Register to comment.